dimanche 13 juin 2010

Les quais de Paris

L'été j'adore me balader au long des quais de Paris... Les bouquinistes, 250 en total, au bord de la Seine ont ouvert leur trésor. Si on cherche, on trouve son bonheur entre bric à brac et livres anciens dans leurs caisses vertes...
Summertime I love walking along the Seine river in Paris. The 250 independent outdoor booksellers have open their treasuries. If you search you'll find your happiness between new and used books and magazines in their green metal "boxes".

2 commentaires:

  1. Herregud vilken blogg Du har, den är ju helt UNIKT personlig!! Jag orkar inte med att hitta sådana här pärlor på morgonen. Jag måste få lägga till Dig på min blogglista! Tack för att Du hittade mig så jag kom hit!!

    Hoppas Du vill vara med i min sommartävling!! Kom tillbaks snälla, jag kommer själv att vara här i kväll igen ;)

    Agneta

    RépondreSupprimer
  2. Trevlig helg på dig med!
    Har bokat en Parisresa i september!

    RépondreSupprimer

Thank's for your visit! A comment is always appreciated...